×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Odpowiednie przechowywanie maszyn ogrodniczych wydłuży ich żywotność

Odpowiednie przechowywanie maszyn ogrodniczych wydłuży ich żywotność

Autor: Radosław Zieniewicz
Dodano: 19 lis 2017 11:00

Każda maszyna i urządzenie, w tym te przeznaczone do pielęgnacji zieleni, mają swój cykl życia. Z założenia, maszyny markowe, dobrej jakości, są tworzone w celu wieloletniego użytkowania. W chwili zakupu, nowy właściciel urządzenia przejmuje za niego odpowiedzialność.

Jeśli użytkownik maszyny nie przestrzega wskazówek z instrukcji obsługi, lekceważy sprawdzanie stanu technicznego, nie przestrzega zasad prawidłowego przechowywania urządzeń podczas sezonowego postoju, wcześniej czy później, maszyna odmówi posłuszeństwa. A najczęściej zdarza się to początku wiosny – nagle okazuje się, że silnik nie chce zapalić. Właściciel ma pretensje do maszyny, a zazwyczaj większość problemów technicznych wynika z prostych zaniedbań jak paliwo pozostawione na zimę w silniku i gaźniku, zanieczyszczone i zużyte filtry. Kosiarka czy nożyce do żywopłotu to niby zwykłe maszyny do ogrodu, ale warto na nie spojrzeć jak na własny zadbany samochód i sprawdzić ich stan techniczny przynajmniej raz w roku – radzi Mariusz Czarnocki, menedżer produktu urządzenia do pielęgnacji zieleni Honda w Aries Power Equipment.

Konserwacja na zakończenie

Zakończeniem sezonu ogrodniczego jest przygotowanie urządzeń ogrodniczych do przechowania przez okres zimy w suchym i zamkniętym pomieszczeniu. W przypadku maszyn spalinowych jak kosiarki i glebogryzarki, należy je przechowywać w pozycji roboczej. Natomiast te wyposażone w silniki 4-suwowe HONDA GX 25 i GX 35, czyli, kosy, dmuchawy, nożyce do żywopłotów Honda, można również pozostawić w dowolnej pozycji – na posadzce lub zawieszone na ścianie garażu czy komórki.

Czytaj także: Zdmuchnij zalegające liście ze swojej posesji

Ta wygodna dowolność wynika z innowacyjnej konstrukcji mini czterosuwowego silnika, w którym zastosowano system smarowania olejowego, dzięki któremu w skrzyni korbowej powstaje mgiełka olejowa smarująca zespół tłok-cylinder, umożliwiająca pracę i przechowywanie dosłownie w każdej pozycji – wyjaśnia Mariusz Czarnocki.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także