×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Dbasz o taras i podjazd? Nie możesz zapomnieć o tym przed zimą!

Dbasz o taras i podjazd? Nie możesz zapomnieć o tym przed zimą!

Autor: Radosław Zieniewicz
Dodano: 24 paź 2017 17:00

To ostatni dzwonek by zadbać o taras i podjazd przed nadchodzącym załamaniem pogody. Sprawdź co możesz zrobić, by wiosną śnieg odsłonił betonowe elementy w nienaruszonym stanie.

Taras to miejsce poddawane zmiennym warunkom atmosferycznym. W okresie jesienno-zimowym jest przez to szczególnie narażony na uszkodzenia. By nie kruszył się i nie pękał musi być dobrze zaprojektowany i fachowo wykonany.

Materiały stosowane do wykończenia tarasu są zwykle mrozoodporne, ale podatne na uszkodzenia mechaniczne. Słabej jakości produkty prędzej czy później same ujawnią wady i ubytki. Podobnie jest z zaprawą klejową i fugami. Powinny także charakteryzować się odpornością na mróz – mówi Andrzej Chłopek, dyrektor ds. handlowych firmy Probet-Dasag.

Jeśli spoiny posiadają ubytki możemy wymienić je jeszcze przed nadejściem zimy. W tym celu należy użyć ostrego narzędzia i pozbyć się fragmentów fug tak, by nie uszkodzić płytek.

Szczeliny następnie odtłuścić za pomocą specjalnego preparatu lub wody z detergentem. Kolejnym krokiem jest nałożenie elastycznej spoiny, tak by ubytki były dokładnie wypełnione.

Płytki odpadają!

Jeśli z naszego tarasu odpadają płytki należy je przykleić przed załamaniem pogody.

Płytkę i powierzchnię pod nią oczyszczamy z fragmentów kleju. Zaprawę umieszczamy równo na płytce i podłożu, przykładamy i dociskamy. Co ważne, klej musi być mrozoodporny. Kiedy płyty jedynie kruszą się na ich powierzchni stosujemy farbę elastyczną wodoszczelną. Będzie ona chronić posadzkę przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Warstwa, która wniknie głęboko w szczeliny stanie się też odporna na ścieranie – radzi Andrzej Chłopek.

Konserwacja podjazdu

Zima to sprawdzian konstrukcji, wykonania i dobru materiałów naszego podjazdu. Padający i topniejący na zmianę śnieg oraz niskie temperatury, mogą stać się przyczyną niszczenia nawierzchni. Jeśli nie chcemy, aby już powstałe ryski czy uszkodzenia powiększyły się, musimy zabezpieczyć je cementową zaprawą naprawczą.

Dobrze przygotowane podłoże pod użycie chemii budowlanej powinno być porowate i szorstkie. Wszystkie luźne elementy oraz te o słabej wytrzymałości trzeba skuć. Minimalna szerokość ubytków musi wynosić ok. 5 mm. Następnie, wg kolejności zwilżamy beton wodą, rozprowadzamy masę kontaktową za pomocą pędzla, a po jej wyschnięciu powtarzamy czynność. W tym miejscu nakładamy masę naprawczą upewniając się, że wszystkie spękania są dobrze wypełnione. Pamiętajmy, że zaprawa zaczyna wiązać się po ok. 1-2 godzinach. Całą powierzchnię najlepiej zabezpieczyć na noc folią budowlaną – zaleca ekspert Probet-Dasag.

Wybieramy taras. Z zadaszeniem czy bez?

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także