×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNER PORTALU
Białe, szare, z nadrukiem, imitujące kamień... - jakie płytki wybierają Polacy?

Białe, szare, z nadrukiem, imitujące kamień... - jakie płytki wybierają Polacy?

Autor: Katarzyna Masłowska
Dodano: 10 lut 2015 09:09
Zaktualizowano: 11 lut 2015 08:14

Gładkie, fakturowane, matowe i na wysoki połysk, imitujące tkaninę, kamień, drewno, metal – to tylko przykładowe możliwości, jakie dają nam współczesne płytki ceramiczne. Warto jednak pamiętać o prawidłowym ich zamocowaniu, aby były ozdobą wnętrza przez długie lata.

Czarny i biały
Od lat największe powodzenie mają kolory biały i czarny oraz ich pochodne, uzupełniane często mocniejszymi akcentami w postaci dekoracji lub mozaik. Naturalne efekty, zapewniające realistyczne odwzorowanie drewna, kamienia czy innych materiałów pochodzenia naturalnego, to atuty druku cyfrowego, który oddaje szczegóły powierzchni i przekłada się na wręcz fotograficzną jakość naniesionego nadruku.

Należy wspomnieć, że druk cyfrowy daje możliwość zadrukowania powierzchni płytek w obrębie jednej serii, różniących się od siebie drobnymi szczegółami, niczym płyty kamienne cięte z jednego bloku - to właśnie architekci i projektanci cenią sobie najbardziej. Różnice w szczegółach dają naturalny i niepowtarzalny wygląd.

Faktura płytki
Kolejny czynnik, który brany jest pod uwagę, to faktura płytki. W kolekcjach podłogowych królują płytki z półpolerowaną powierzchnią. Najczęściej są to płytki zwierające w swojej strukturze opiłki lub pyły metali. Natomiast w kolekcjach ściennych, miedzy płytkami glazurowanymi na wysoki połysk a matowymi, różnica się mocno zatarła.

Zobacz także: Mozaika na indywidualne zamówienie – mistrzowska praca glazurnika

Zauważalny wzrost sprzedaży mają płytki rektyfikowane, które mogą być układane z bardzo małymi fugami, co często jest najważniejszym elementem decydującym o doborze produktu przez architektów.

Duży format – to jest to!
Następnym czynnikiem wpływającym na wybór produktu są jego wymiary. I tutaj możemy śmiało stwierdzić, że najnowsze trendy rynkowe wskazują na fakt, że format płytki po prostu musi być duży. Wiodącą wielkością jest unikatowy format 300 cm x 100 cm, którego sprzedaż i zainteresowanie z roku na rok rośnie, nie tylko dzięki swojemu wszechstronnemu zastosowaniu, ale również dzięki rozszerzeniu świadomości wykonawców co do łatwości obróbki i przetwarzania tego materiału.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także