×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNER PORTALU
Przegląd napędów garażowych z odpowiednim parametrem

Przegląd napędów garażowych z odpowiednim parametrem

Autor: Radosław Zieniewicz
Dodano: 08 lip 2016 14:16
Zaktualizowano: 08 lip 2016 14:32

Decydując się na zakup automatyki garażowej musimy nie tylko dobrać jej typ do rodzaju bramy garażowej, ale też sprawdzić jej podstawowe parametry, takie jak prędkość posuwu i siła ciągnienia oraz pchania. Ponadto, powinnyśmy zakupić taki napęd, który ochroni nas przed włamanie lub niechcianym wejściem obcej osoby do garażu i domu.

Kompletny zestaw automatyki garażowej, czyli napęd składa się z siłownika wyposażonego w budowana centralę sterującą. Siłownik zazwyczaj połączony jest z szyną pociągową.

Każdy mechanizm napędu elektrycznego charakteryzują następujące podstawowe parametry, jak: siła ciągnięcia i pchania i prędkość przesuwu.

Siła i prędkość

Istotne są także częstotliwości na których działa jego sterowanie oraz to czy wózek jezdny napędu jest opuszczany przy pomocy łańcucha czy paska zębatego. Siła ciągnięcia i pchania musi być dopasowana do ciężaru bramy.

Napędy wyprodukowane z myślą o małych i lekkich bram mają siłę nie większa niż 400 N. Te większe napędy muszą mieć siłę na poziomie 1000–1200 N, aby udźwignąć ciężar dużych bram np., w garażach dla dwóch samochodów.

Prędkość przesuwu napędu zazwyczaj podawana jest w centymetrach na sekundę. Wystarczająca prędkość napędy nie powinna być mniejsza niż 12–17 cm/s. Oczywiście możemy zaopatrzyć się w napęd, w których ta prędkość jest o wiele większa.

Przy wyborze mechanizmu napędu elektrycznego otwierania bram warto zakupić, taki którego wózek jest poruszany paskiem zębatym, a nie łańcuchem. Łańcuch wymaga okresowej konserwacji. Może to powodować, że smar do tego użyty może skapywać na samochód.

Zastosowanie łańcucha wiąże się z tym że napęd pracuje o wiele głośniej, co nie ma znaczenia w przypadku garażu wolno stojącego.

Liczy się też bezpieczeństwo

Każdy napęd wyposażony jest też w centralę sterującą, z którą „komunikujemy się” przy użyciu np. pilota drogą radiową. Dzięki czemu możemy rozpocząć otwieranie bramy jeszcze nie wjeżdżając na podjazd naszego domu.

Większość tego typu napędów pracuje na częstotliwości 433,92 MHz. Inne częstotliwości, na której pracuje np. CB-radio, mogą sprawić problemy i powodować nieautoryzowane otwarcie.

Dla większego bezpieczeństwa producenci wyposażają nadajniki w specjalne systemy zmieniana kodu, tak abyśmy mogli uniknąć otworzenia bramy przez niepowołane do tego osoby.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także