FDD 2019: Wyróżnij się albo zgiń - branża wnętrzarska odpowiada na potrzeby personalizacji
Wyróżnij się albo zgiń - to jeden z głównych tematów, jakie podjęto na tegorocznym Forum Dobrego Designu. Nie mogło tu bowiem zabraknąć tak ważniej kwestii, jaką jest customizacja i personalizacja designu.
Pokaż mi swoje wnętrze, a powiem ci, kim jesteś - choć zdanie to brzmi niczym formuła wróżki, to nie da się zaprzeczyć, że nasze mieszkania bardzo dużo mówią o nas samych. Co więcej, w pełni zdajemy sobie z tego świadomość, starając się urządzać nie tylko na miarę naszego wnętrza, ale też potrzeb. Stąd personalizacja i customizacja są dziś kluczowymi wyznacznikami sukcesu w branży wnętrzarskiej. O tym jak projektować przedmioty i wnętrza skrojone na miarę użytkowników oraz sprostać rosnącym wymaganiom klientów, z których każdy chce mieć jedyny w swoim rodzaju produkt dyskutowanego podczas tegorocznego Forum Dobrego Designu.
Uczestnicy dyskusji poruszyli także ważny temat, jakim są wiążące się z customizacją i personalizacją wyzwania projektowe, technologiczne, ale i mentalne czekają na projektantów i producentów w dobie mody na niepowtarzalność.
Do udziału w dyskusji zostali zaproszeni (wykaz osób w kolejności alfabetycznej):
- Kaja Ałaszkiewicz, designer, właścicielka, Nudo Design
- Ewa Bochen, designer, założycielka, Kosmos Project
- Agnieszka Buczkowska-Korlińska, właściciel, Inter-Arch Architekci
- Marcin Gawłowski, designer, założyciel, Borcas
- Maciej Jelski, designer, założyciel, Kosmos Project
- Domenico Russo, designer, właściciel, Nudo Design
- Kinga Smardz-Gawłowska, designer, założycielka, Borcas
Moderacja:
- Artur Indyka, projektant wnętrz, prowadzący program "Meblokreacje" na Domo+, właściciel pracowni Kotara Story
Autor: Urszula Tatur.