REKLAMA
Najlepsze Domy
Wiemy jak Polacy chcą urządzać domowe wnętrza

Wiemy jak Polacy chcą urządzać domowe wnętrza

Polacy coraz odważniej podchodzą do urządzania swoich mieszkań i domów. Lubimy przebywać w nowoczesnych wnętrzach, jednak z małym przekonaniem podchodzimy do designerskiej stylistyki oraz awangardowej architektury – między innymi takie wnioski można wyciągnąć z raportu społecznego „Otwartość Polaków”, opublikowanego przez firmę badawczą NEUROHM Polska pod mecenatem marki Porta Drzwi.

Polacy otwierają się na niestandardowe wykończenie mieszkań i domów. Jest to również widoczne podczas zakupów drzwi. Coraz częściej wybieramy nowoczesne kolekcje w jasnych kolorach oraz z chęcią sięgamy po drzwi wyróżniające się designerskimi detalami. W Porta Drzwi zachęcamy naszych Klientów do kreatywnego aranżowania wnętrz, dlatego proponujemy im szerokie możliwości w zakresie personalizacji produktu – mówi Magdalena Jakóbiak, menedżer promocji produktu w  Porta KMI Poland.

Wnętrze nowoczesne, byle nie designerskie

Styl skandynawski, angielski czy hiszpański? Coraz więcej Polaków nie tylko doskonale rozpoznaje poszczególne trendy w wystroju wnętrz, ale również wykorzystuje je w praktyce podczas aranżacji mieszkań. W ostatnich latach coraz bardziej zauważalne jest zamiłowanie do rozwiązań typu „do it yourself” (ang. zrób to sam) oraz urządzania domów według własnych oryginalnych pomysłów.

Pomimo większej ochoty na eksperymenty, z  badania „Otwartość Polaków” wynika, że boimy się nietypowych i nowoczesnych, minimalistycznych wystrojów wnętrz. Prawie połowa badanych (48%) deklaruje, że jest przekonana do designerskiej stylistyki, jednak ich odpowiedzi cechuje średnia pewność postawy.

Do podobnej części badanych (47%) nie do końca przemawia również awangardowa architektura. Dużym zaskoczeniem jest to, że obok osób w przedziale 46-65 lat to właśnie ludzie młodzi w wieku 18-24 lat najbardziej sceptycznie podchodzą do nowoczesnego designu.

Na tym tle najlepiej wypadają osoby między 25. a 35. rokiem życia, które w 54% deklarują otwartość na designerskie rozwiązania, co może wynikać m.in. z bieżącego śledzenia trendów wnętrzarskich podczas urządzania pierwszych, własnych mieszkań.

Ten sam sceptycyzm dotyczy również żywej kolorystyki. Mimo że 73% ankietowanych stwierdziło, że jest otwartych na odważne barwy, tylko 47% lubi przebywać we wnętrzach w takich odcieniach, jednocześnie nie są co do tego do końca przekonani (średnia pewność postawy). Polacy nie mają większych wątpliwości co do nowocześnie urządzonych przestrzeni – 67% pytanych jest przekonanych, że lubi przebywać w takich wnętrzach.

Marki nie polskie i nie zagraniczne, więc jakie?

Z coraz większą ochotą sięgamy po produkty ekologiczne, a w trakcie zakupów zwracamy uwagę na pochodzenie towarów – mamy do czynienia z postępującą modą na produkty regionalne. W badaniu „Otwartość Polaków” 77% badanych z umiarkowaną pewnością deklaruje otwartość na polskie marki, przy czym większe przekonanie do takich zakupów wykazują mężczyźni.

Zagraniczni producenci wypadają na tle badania o wiele gorzej – mimo ogromnej dostępności ich wyrobów na naszym rynku, tylko 46% Polaków jest do nich przekonanych.

Zaskakujący może być fakt, iż grupą, która przejawia największy sceptycyzm do marek z tzw. „własnego podwórka” są osoby w wieku 56-67 lat. Tylko 25% z nich deklaruje otwartość na polskie towary, jednak wykazują oni bardzo niską pewność do tak udzielonej odpowiedzi.

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!