REKLAMA
Najlepsze Domy
Targi przestają być głównym źródłem informacji dla instalatorów kotłów gazowych

Targi przestają być głównym źródłem informacji dla instalatorów kotłów gazowych

Wzrasta znaczenie stron producentów oraz wyszukiwarki internetowej jako kanałów dotarcia do branżowych nowości wśród instalatorów – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe kotły gazowe stosowane w budynkach wielorodzinnych i domach jednorodzinnych. Fot. Shutterstock
Wzrasta znaczenie stron producentów oraz wyszukiwarki internetowej jako kanałów dotarcia do branżowych nowości wśród instalatorów – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe kotły gazowe stosowane w budynkach wielorodzinnych i domach jednorodzinnych. Fot. Shutterstock
Wzrasta znaczenie stron producentów oraz wyszukiwarki internetowej jako kanałów dotarcia do branżowych nowości wśród instalatorów – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe kotły gazowe stosowane w budynkach wielorodzinnych i domach jednorodzinnych.

W relacji do ostatnich trzech lat zmieniły się wykorzystywane przez wykonawców źródła informacji o nowościach w branży. W tym kontekście najbardziej na znaczeniu zyskują nowoczesne kanały dotarcia w relacji do kanałów tradycyjnych.

Zyskują m.in. strony producentów, ale też instalatorzy chętnie po prostu używają wyszukiwarek w celu znalezienia informacji nt. kotłów. Z tych dwóch kanałów częściej niż przed trzema laty korzysta ok. 42 proc. profesjonalistów montujących kotły gazowe w mieszkalnictwie.

Biorąc pod uwagę fakt, że w większości grup zawodowych stopniowo następuje wymiana pokoleniowa, również wśród instalatorów można spodziewać się, że trend na internetowe źródła informacji utrzyma się w kolejnych latach. W dłuższej perspektywie mogą wręcz wyprzeć tradycyjne kanały pozyskiwania wiedzy typu hurtownie czy targi – mówi Dorota Czerwińska, analityk rynku Keralla Research.

Przewagą poszukiwania informacji w sieci jest, zdaniem ankietowanych, możliwość porównania informacji na kilku różnych portalach, dzięki czemu łatwiej jest im odróżnić artykuły sponsorowane przez producentów kotłów od niezależnych publikacji dziennikarskich.

W poszukiwaniu sprawdzonych rozwiązań

Z badania Keralla Research, wynika również, że sięgając po kotły gazowe do 50 kW firmy wykonawcze zwracają przede wszystkim uwagę na kryteria gwarantujące długą pracę kotła, a instalatorom – tak zwany spokojny sen. Dlatego też, poza możliwym do uzyskania rabatem w punkcie sprzedaży, kluczowa dla profesjonalistów jest jakość wykonania produktu.

Warto również podkreślić, że profesjonaliści podejmując decyzję o wyborze kotłów gazowych rozpatrują także ich niezawodność. Szczególną wagę w przypadku tej kategorii produktowej przywiązują do kwestii serwisowania produktu. Co ciekawe, opinie klienta końcowego użytkującego kocioł bierze, pod uwagę jedynie 5 proc. instalatorów.

Źródło: Instytut Keralla Research Raport Managerski Z Badania W Firmach „Aktualne praktyki zakupowe firm instalacyjnych i potencjał marek w kategorii kotłów gazowych

Poznaj fakty i mity na temat "zimnych" instalacji.

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!