Targi przestają być głównym źródłem informacji dla instalatorów kotłów gazowych
Wzrasta znaczenie stron producentów oraz wyszukiwarki internetowej jako kanałów dotarcia do branżowych nowości wśród instalatorów – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe kotły gazowe stosowane w budynkach wielorodzinnych i domach jednorodzinnych.
W relacji do ostatnich trzech lat zmieniły się wykorzystywane przez wykonawców źródła informacji o nowościach w branży. W tym kontekście najbardziej na znaczeniu zyskują nowoczesne kanały dotarcia w relacji do kanałów tradycyjnych.
Zyskują m.in. strony producentów, ale też instalatorzy chętnie po prostu używają wyszukiwarek w celu znalezienia informacji nt. kotłów. Z tych dwóch kanałów częściej niż przed trzema laty korzysta ok. 42 proc. profesjonalistów montujących kotły gazowe w mieszkalnictwie.
Biorąc pod uwagę fakt, że w większości grup zawodowych stopniowo następuje wymiana pokoleniowa, również wśród instalatorów można spodziewać się, że trend na internetowe źródła informacji utrzyma się w kolejnych latach. W dłuższej perspektywie mogą wręcz wyprzeć tradycyjne kanały pozyskiwania wiedzy typu hurtownie czy targi – mówi Dorota Czerwińska, analityk rynku Keralla Research.
Przewagą poszukiwania informacji w sieci jest, zdaniem ankietowanych, możliwość porównania informacji na kilku różnych portalach, dzięki czemu łatwiej jest im odróżnić artykuły sponsorowane przez producentów kotłów od niezależnych publikacji dziennikarskich.
W poszukiwaniu sprawdzonych rozwiązań
Z badania Keralla Research, wynika również, że sięgając po kotły gazowe do 50 kW firmy wykonawcze zwracają przede wszystkim uwagę na kryteria gwarantujące długą pracę kotła, a instalatorom – tak zwany spokojny sen. Dlatego też, poza możliwym do uzyskania rabatem w punkcie sprzedaży, kluczowa dla profesjonalistów jest jakość wykonania produktu.
Warto również podkreślić, że profesjonaliści podejmując decyzję o wyborze kotłów gazowych rozpatrują także ich niezawodność. Szczególną wagę w przypadku tej kategorii produktowej przywiązują do kwestii serwisowania produktu. Co ciekawe, opinie klienta końcowego użytkującego kocioł bierze, pod uwagę jedynie 5 proc. instalatorów.
Źródło: Instytut Keralla Research Raport Managerski Z Badania W Firmach „Aktualne praktyki zakupowe firm instalacyjnych i potencjał marek w kategorii kotłów gazowych