×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Polska branża budowlana na targach BAU 2019

Polska branża budowlana na targach BAU 2019

Autor: Radosław Zieniewicz
Dodano: 18 paź 2018 11:20
Zaktualizowano: 18 paź 2018 11:23

Dziennikarze zaproszeni na warszawską konferencję, zorganizowaną przez Biuro Targów Monachijskich w Polsce mogli przekonać się, że Targi BAU 2019 będą większe niż kiedykolwiek. Podczas konferencji została też przedstawiona lista polskich wystawców, którzy zaprezentują swoje produkty na targach BAU. Wśród nich znalazło się 50 polskich firm.

Targi BAU niewątpliwie możemy zaliczyć do najważniejszych imprez branży budowlanej. Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych zasłużyły na miano światowych choćby ze względu na to, że od 14 do 19 stycznia 2019 r., do dyspozycji wystawców i zwiedzających oddano 2 nowe hale: C5 i C6. Tym samym, przestrzeń wystawiennicza targów BAU zajmie powierzchni wynoszącą 200 tys. m2.

Organizatorzy monachijskich targów zapowiedzieli, że BAU 2019 zajmie wszystkie 18 hal wystawienniczych i tym samym będą  większe niż kiedykolwiek wcześniej. Z naszych informacji wynika, że organizatorzy nie przewidują dalszego zwiększania przestrzeni targowej, a mimo to każdy metr przestrzeni wystawienniczej jest już praktycznie zarezerwowany.

Światowy format targów

Na targach BAU 2019, ponad  2.200 wystawców z 45 krajów, zaprezentują architekturę, materiały i systemy dla celów komercyjnych i budownictwa mieszkaniowego, jak również produkty  do aranżacji wnętrz nowych, jak i już istniejących budynków.  Około 40% wystawców pochodzi z zagranicy. To o 6% więcej niż w porównaniu z edycją BAU 2017. Organizatorzy spodziewają się, że liczba odwiedzających w tej edycji BAU też będzie rekordowa i przekroczy ona 250 tys zwiedzających. 

Tylko specjaliści na BAU

Targi BAU powstały z myślą o specjalistach którzy zajmują się projektowaniem i budową.  Dlatego też największa część odwiedzających BAU to dystrybutorzy i handlowcy  oraz wykonawcy działający w sektorze budownictwa i wykończenia – 37%. Odwiedzający zajmujący się handlem materiałami budowlanymi to 30% całej grupy odwiedzających.

Grupa projektantów, architektów i inżynierów budowlanych szybko się rozrosła  w stosunku do edycji BAU z lat ubiegłych. W międzyczasie sięgnęła ona 26% ogółu zaproszonych gości.  Trzy procent odwiedzających BAU pochodzi z sektora mieszkaniowego i nieruchomości, zaś 4 proc. z sektora badań i szkolnictwa wyższego.

Polskie firmy na BAU

Jeżeli chodzi o polskie firmy, pretendujące do bycia wystawcą na targach BAU, to ponad 70 przeszło wstępne kwalifikacje i spełniło podstawowe warunki, stawiane wystawcom przez organizatorów monachijskich targów. A jakie to wymagania?

Po pierwsze, profil firmy i produkty oferowane przez firmę muszą korespondować z tematyką i profilem targów BAU. Bardzo ważne jest też czy firma wcześniej wystawiała swoje produkty na BAU i jak długo oczekuje (kolejność zgłoszenia) na udział w targach.

Oczywiście wielkość rezerwowanej przestrzeni wystawienniczej też ma kluczowe znaczenie. Im jest ona większa, tym większe szanse na wystawienie swoich produktów na targach BAU. Dlatego też po spełnieniu tych wszystkich wymagań, ostatecznie 50 polskich wystawców zakwalifikowało się do udziału w targach. To i tak więcej niż 2 lata temu.

A wśród nich znalazły się takie firmy jak: Atlas, Drutex, Wiśniowski, Fakro, Balex Metal, AIB, Aluprof, Izobud, Izodom 2000 Polska, Klimas, Klinkier Przysucha, Baltic Wood, Barlinek, Classen czy Invado itd.

Czytaj także: Jakich produktów użyć, aby uzyskać bardzo wysoką gładkość powierzchni przed malowaniem

Komentarze

Zaloguj się