REKLAMA
Najlepsze Domy
Ekspert o tym, jak skutecznie wykorzystywać social media w branży budowlanej

Ekspert o tym, jak skutecznie wykorzystywać social media w branży budowlanej

Decydując się na komunikację z potencjalnymi nabywcami poprzez media społecznościowe, wprowadzić należy sprawdzone mechanizmy marketingowe. Fot. Shutterstock
Decydując się na komunikację z potencjalnymi nabywcami poprzez media społecznościowe, wprowadzić należy sprawdzone mechanizmy marketingowe. Fot. Shutterstock
Łukasz Wołka, CEO firm Abanana i Eura7 mówi o tym jak skutecznie wykorzystywać takie social media jak Facebook oraz tworzeniu własnej strony internetowej w promowaniu swojej działalności budowlanej przez wykonawców.

Branża budowlana przez wiele lat uchodziła za trudną do komunikacji w social mediach. Było to błędne założenie, rynek budownictwa bowiem, w tym mieszkaniowy jest potężny, a rywalizacja pomiędzy wykonawcami nie mniejsza. Największa w tym obszarze gospodarki jest świadoma własnych potrzeb i oczekiwań grupa docelowa, która poszukuje profesjonalnych i rzetelnych informacji oraz wykonawców, nowinek technologicznych i porad.

Określenie takiej grupy, przy obecnych narzędziach udostępnianych przez Facebooka, nie stanowi najmniejszego problemu, co więcej – pozwala na tak zwane targetowanie naszych postów nie tylko do osób mających dane zainteresowania i potrzeby. Możemy także dokładnie określić zasięg miejscowy naszej reklamy. Dzięki temu nie reklamujemy się na chybił trafił, nie wydajemy niepotrzebnie pieniędzy na promowanie w mieście, w którym nasza firma nie świadczy usług i nie ma na to szans.

Firmom rozważającym współpracę z social mediami sugerowałbym rozpoczęcie tego rodzaju komunikacji w sposób przemyślany. Na początek proponuję Facebook, który w sposób właściwy połączy swoich użytkowników ze stroną internetową zainteresowanego reklamą przedsiębiorcy czy usługodawcy. Strona internetowa, co oczywiste, musi być przystosowana również do urządzeń mobilnych. Treści zamieszczane w obu miejscach będą się wzajemnie uzupełniały. To rozwiązanie jest szczególnie przydatne, gdy na własnej stronie internetowej prowadzony jest e-sklep. W kooperacji z Facebookiem zawsze zwiększy grono klientów.

Czytaj także: Jakich błędów unikać przy montażu wodnego ogrzewania podłogowego

Decydując się na komunikację z potencjalnymi nabywcami poprzez media społecznościowe, wprowadzić należy sprawdzone mechanizmy marketingowe, czyli w pierwszej kolejności rekomendacje wystawione przez dotychczasowych klientów oraz zdjęcia i filmy wideo pokazujące prace wykonane do tej pory, a także materiały i sprzęt, z którego się korzysta. Bazując na wiedzy fachowców, można stworzyć cykl porad dla osób, które część prac mogłyby wykonać samodzielnie. O co należy zadbać w szczególności?

Najważniejsze, żeby profil na Facebooku był aktywny, a treści na nim aktualne. W innym wypadku, przy ogromnej ilości firm, w tym mediów społecznościowych, nigdy nie zgromadzimy odpowiedniej liczby osób obserwujących i nie osiągniemy celu sprzedażowego – czy to produktów, czy usług.

Nie bez znaczenia jest także czas kalendarzowy najwyższej aktywności reklamowej, branża budowlana bowiem jest postrzegana jako sezonowa, mimo że współczesne technologie pozwalają na znaczne rozszerzenie okresu funkcjonowania firm remontowo-budowlanych.

Gdy decydujemy się na przekazanie spraw marketingowych i promocyjnych jednostce zewnętrznej, warto zwrócić się do tych, którzy mają doświadczenie i są w stanie udokumentować swoją skuteczność. To pozwoli realnie zwiększyć dochody i osiągnąć cele biznesowe.

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!