Budowlańcy i wykonawcy skutecznie wykorzystują social media w swojej pracy
Marta Łuszczyńska, menedżer projektu ASM Centrum Badań i Analiz Rynku potwierdza że profesjonalni wykonawcy wykorzystują Internet nie tylko do komunikacji z obecnymi klientami, ale również do pozyskiwania nowych kontaktów.
Wykonawcy coraz aktywniej wykorzystują możliwości jakie niesie za sobą Internet. Globalna sieć służy nie tylko do komunikacji z obecnymi klientami, ale również do pozyskiwania nowych kontaktów. Za pośrednictwem Internetu swoje usługi promuje już częściej niż co trzecia firma wykonawcza (36,4%).
Wykonawcy korzystają w tym celu głównie z portali z ogłoszeniami (44,2%), choć dużą popularnością cieszą się również portale branżowe (34,9%). Wykonawcy doceniają także możliwości jakie dają fora internetowe (13,2%), które służą jako pole wymiany doświadczeń pomiędzy osobami poszukującymi informacji o pracach remontowo-budowlanych.
Czytaj także: Elektronarzędzia stworzone do prac remontowo-budowlanych
Warto zwrócić również uwagę, że firmy wykonawcze coraz mocniej zaznaczają swoją obecność w sieci także poprzez stworzenie własnej strony www – posiada ją 44,3% podmiotów z branży. Aktywność firm wykonawczych jest stymulowana również poprzez media społecznościowe, a w tym w szczególności przez portal Facebook.
W celu dopasowania się do obecnego rynku i zmieniających się sposobów komunikacji z klientami – firmowy profil na portalu Facebook posiada co piąta firma wykonawcza (19,4%). Jednocześnie, niespełna co trzecia firma wykonawcza może pochwalić się zarówno własną stroną internetową oraz firmowym kontem społecznościowym (30,5%). Więcej informacji o aktywności wykonawców w sieci znajdą Państwo w raporcie „Budowlaniec on-line”.