×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Budowanie „pozycji”  firmy wykonawczej w wirtualnym świecie

Budowanie „pozycji” firmy wykonawczej w wirtualnym świecie

Autor: Radosław Zieniewicz
Dodano: 25 maj 2018 17:45

Wydawałoby się, że fachowcy z branży budowlanej są kompletnie na „bakier” z wirtualnym światem, a promowanie usług budowlanych na portalach społecznościowych jest im całkowicie obce. Nic bardziej mylnego! Z badań ASM „Budowlaniec on-line” wynika, że już co 3. polska firma budowlana aktywnie i regularnie korzysta z Internetu w celu reklamowania swoich usług.

Media społecznościowe stały się skutecznym narzędziem, umożliwiającym wykonawcom dotarcie do precyzyjnie określonej grupy klientów. Portale społecznościowe, jak i te ogłoszeniowe dają przedsiębiorcom budowlanym narzędzia i programy pozwalające określenie wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań ich potencjalnych klientów, którym chcą zaprezentować swoje usługi.

Dlaczego jeszcze warto przenieść swoje usługi budowlane do „świata wirtualnego” i tam reklamować się?

Badanie Digital in 2017 wykonane przez We Are Social i Hootsuite wskazuje, że około 15 mln Polaków aktywnie korzysta z Social Media przez prawie 1 godzinę i 45 minut dziennie. Z tego powodu najważniejsze krajowe marki budowlane z roku na rok nabierają rozpędu w wykorzystywaniu platform społecznościowych do łączenia się z nowymi, bardziej sprofilowanymi grupami klientów – zauważa Magdalena Kamińska, specjalista ds. marketingu z firmy Arsanit.

Jakie możliwości kryją się za wykorzystaniem wirtualnych mediów w promocji usług budowlanych?

Same korzyści

Właściciele mediów społecznościowych oraz samej wyszukiwarki google dostarczają swoim klientom narzędzia i platformy, które pozwalają im dokładnie monitorować efekty aktywności w Internecie.

„Przeniesienie” swojej działalności do mediów społecznościowych i Internetu, daje wykonawcom oraz dystrybutorom chemii, elektronarzędzi i materiałów budowlanych nawiązanie bezpośredniego kontaktu z osobami, które odwiedzają ich strony internetowe lub profil społecznościowy.

Wykonawcy mogą też dokładnie sprawdzić statystyki prezentujące liczbę osób, jak i czas spędzony na profilu lub stronie www, w określonym przedziale czasu

Co więcej media społecznościowe pozwalają stworzyć społeczność (aktywną grupę lojalnych klientów), którzy będą polecać usługi wykonawcze naszej firmy.

Recenzje od użytkowników na profilach częściowo zastępują wymianę referencji, ułatwiając klientom wybór odpowiedniej firmy. Media społecznościowe są także miejscem codziennych dyskusji w grupach tematycznych, w których eksperci marki mogą wesprzeć radą w zakresie remontów i prac budowlanych, zdobywając zaufanie zleceniodawców – zauważa Magdalena Kamińska, specjalista ds. marketingu z firmy Arsanit.

Korzyści jest mnóstwo i są przeważające. Wystarczy założyć profil na portalu mediów społecznościowych i już można zacząć działać. Możemy dodawać i publikować posty z linkami do naszych produktów lub usług; prowadzić krótkie streamingi (czyli relacje na żywo); publikować małe ankiety, które pozwolą zdiagnozować potrzeby naszych potencjalnych klientów.

A musimy w pierwszej kolejności określić z kim będziemy się komunikować oraz co chcemy mu przekazać. Dopiero wtedy powinniśmy się zastanowić jak stworzyć dla nich atrakcyjne materiały i posty.

„Content is the king”

W branży SEO i marketingowej przyjęło się powiedzenie że wysoka jakość publikowanych materiałów przekłada się bezpośrednio na oglądalność i popularność naszych postów. Tak było kiedyś. Teraz „dobra jakość” to podstawa – fundamentalny warunek jaki należy spełnić przy tworzeniu solidnych postów, relacji, artykułów itd. Co to oznacza?

Zanim stworzymy post warto zastanowić się co chce chcemy zaprezentować i jak to zrobić w jak najbardziej atrakcyjny sposób. Zdjęcie załączone do postu lub artykułu na blogu to absolutne minimum. Najlepiej jest samemu wykonać zdjęcia dobrym aparatem nawet telefonicznym. Wystarczy dobre oświetlenie pomieszczenia, aby zaprezentować efekty trudów naszej pracy.

Takie własnoręcznie wykonane zdjęcie „przekazuje” więcej informacji potencjalnym klientom, niż nie jeden najlepiej napisany tekst. Jeżeli nie wykonaliśmy zdjęcia – trudno. Warto sięgnąć po zdjęcia ze sprawdzonych portali, takich jak pixabay, z których możemy wykorzystywać materiały bez obawy, że złamiemy prawa autorskie przy publikacji postów. To jest bardzo ważne.

Czytaj także: Ekspert o tym, jak skutecznie wykorzystywać social media w branży budowlanej

Nie możemy publikować, jako właściciele firmy, zdjęć objętych prawami autorskimi, bez wcześniejszego opłacenia ich. I tutaj także możemy postawić na jakość. Możemy zainwestować w dobry aparat fotograficzny do wykonywania lepszej jakości zdjęci i krótkich filmików na np. youtube, jak też możemy wykupić subskrypcję na portalach zdjęciowych, takich jak fotolia lub shutterstock. Dobra jakość „się ceni”. Podobnie jest z naszymi ofertami na portale ogłoszeniowe lub social media

W reklamie oprócz informacji o skróconym zakresie usług, zaprezentujmy dane w postaci: ilości wykonanych projektów w roku; rozmiaru obsługiwanych inwestycji; szacowanego czasu realizacji projektu; czasu poświęconego na doradztwo klientom. Poprzez prezentację wybranych statystyk na wizytówce, stronie lub broszurze pokażemy, że nasze obietnice nie są pustymi słowami i podchodzimy do pracy z precyzją – zauważa Radosław Marciniec, główny technolog w firmie Arsanit. Z tego samego powodu ściany dużych marketów budowlanych są ozdabiane grafikami z różnymi wyliczeniami.

Przyszli klienci również będą chcieli sprawdzić jakość naszych prac na zdjęciach referencyjnych przed i po projekcie. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie zdjęć, powinno więc stać się częścią naszych działań na budowie – dodaje Radosław Marciniec.

To jest podstawa. Jeżeli chcemy naprawdę wyróżnić się w sieci powinniśmy postawić na „gwiazdę”.

Komentarze

Zaloguj się