REKLAMA
Najlepsze Domy
Budowanie „pozycji” firmy wykonawczej w wirtualnym świecie

Budowanie „pozycji” firmy wykonawczej w wirtualnym świecie

Media społecznościowe stały się skutecznym narzędziem, umożliwiającym wykonawcom dotarcie do precyzyjnie określonej grupy klientów. Portale społecznościowe, jak i te ogłoszeniowe dają przedsiębiorcom budowlanym narzędzia i programy pozwalające określenie wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań ich potencjalnych klientów, którym chcą zaprezentować swoje usługi. Fot. Shutterstock
Media społecznościowe stały się skutecznym narzędziem, umożliwiającym wykonawcom dotarcie do precyzyjnie określonej grupy klientów. Portale społecznościowe, jak i te ogłoszeniowe dają przedsiębiorcom budowlanym narzędzia i programy pozwalające określenie wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań ich potencjalnych klientów, którym chcą zaprezentować swoje usługi. Fot. Shutterstock
Wydawałoby się, że fachowcy z branży budowlanej są kompletnie na „bakier” z wirtualnym światem, a promowanie usług budowlanych na portalach społecznościowych jest im całkowicie obce. Nic bardziej mylnego! Z badań ASM „Budowlaniec on-line” wynika, że już co 3. polska firma budowlana aktywnie i regularnie korzysta z Internetu w celu reklamowania swoich usług.

Media społecznościowe stały się skutecznym narzędziem, umożliwiającym wykonawcom dotarcie do precyzyjnie określonej grupy klientów. Portale społecznościowe, jak i te ogłoszeniowe dają przedsiębiorcom budowlanym narzędzia i programy pozwalające określenie wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań ich potencjalnych klientów, którym chcą zaprezentować swoje usługi.

Dlaczego jeszcze warto przenieść swoje usługi budowlane do „świata wirtualnego” i tam reklamować się?

Badanie Digital in 2017 wykonane przez We Are Social i Hootsuite wskazuje, że około 15 mln Polaków aktywnie korzysta z Social Media przez prawie 1 godzinę i 45 minut dziennie. Z tego powodu najważniejsze krajowe marki budowlane z roku na rok nabierają rozpędu w wykorzystywaniu platform społecznościowych do łączenia się z nowymi, bardziej sprofilowanymi grupami klientów – zauważa Magdalena Kamińska, specjalista ds. marketingu z firmy Arsanit.

Jakie możliwości kryją się za wykorzystaniem wirtualnych mediów w promocji usług budowlanych?

Same korzyści

Właściciele mediów społecznościowych oraz samej wyszukiwarki google dostarczają swoim klientom narzędzia i platformy, które pozwalają im dokładnie monitorować efekty aktywności w Internecie.

„Przeniesienie” swojej działalności do mediów społecznościowych i Internetu, daje wykonawcom oraz dystrybutorom chemii, elektronarzędzi i materiałów budowlanych nawiązanie bezpośredniego kontaktu z osobami, które odwiedzają ich strony internetowe lub profil społecznościowy.

Wykonawcy mogą też dokładnie sprawdzić statystyki prezentujące liczbę osób, jak i czas spędzony na profilu lub stronie www, w określonym przedziale czasu

Co więcej media społecznościowe pozwalają stworzyć społeczność (aktywną grupę lojalnych klientów), którzy będą polecać usługi wykonawcze naszej firmy.

Recenzje od użytkowników na profilach częściowo zastępują wymianę referencji, ułatwiając klientom wybór odpowiedniej firmy. Media społecznościowe są także miejscem codziennych dyskusji w grupach tematycznych, w których eksperci marki mogą wesprzeć radą w zakresie remontów i prac budowlanych, zdobywając zaufanie zleceniodawców – zauważa Magdalena Kamińska, specjalista ds. marketingu z firmy Arsanit.

Korzyści jest mnóstwo i są przeważające. Wystarczy założyć profil na portalu mediów społecznościowych i już można zacząć działać. Możemy dodawać i publikować posty z linkami do naszych produktów lub usług; prowadzić krótkie streamingi (czyli relacje na żywo); publikować małe ankiety, które pozwolą zdiagnozować potrzeby naszych potencjalnych klientów.

A musimy w pierwszej kolejności określić z kim będziemy się komunikować oraz co chcemy mu przekazać. Dopiero wtedy powinniśmy się zastanowić jak stworzyć dla nich atrakcyjne materiały i posty.

„Content is the king”

W branży SEO i marketingowej przyjęło się powiedzenie że wysoka jakość publikowanych materiałów przekłada się bezpośrednio na oglądalność i popularność naszych postów. Tak było kiedyś. Teraz „dobra jakość” to podstawa – fundamentalny warunek jaki należy spełnić przy tworzeniu solidnych postów, relacji, artykułów itd. Co to oznacza?

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!